Thursday, April 17, 2014

Melayu Sepakat Islam Berdaulat ?

INI BUKAN SERUAN DAKWAH KAMI, INI SERUAN ISLAH KAMI !


Seruan KAMI berbunyi "Melayu" seperti MSIB, Identity negara Islam Melayu, Jati diri Melayu, fahami sejarah Melayu, undilah calon Muslim berwibawa dan banyak lagi BUKAN lah seruan DAKWAH , ianya seruan  ISLAH (perbaikan) yang ditujukan kepada sasaran khas iaitu untuk orang Melayu. Perlu difahami Melayu disini kami maksudkan tafsiran perlembagaan negara yang menujukkan semua warganegara beragama Islam.

Seruan ISLAH ini amat penting kerana semakin parahnya kerosakan di kalangan orang Melayu hari ini . Kita boleh lihat orang Melayu berpecah belah, juara segala gejala sosial maksiat dan kemunduran. Dengan itu cuba kita bertanya ;

"Adakah menyeru orang Islam perbaiki urusan mereka bukan ajaran Islam dan tidak pernah dianjurkan Nabi kita?"


Seruan DAKWAH KAMI pula adalah dalam neraca wahyu seperti yang diajarkan nabi. Islam untuk semua, Tiada beza kulit kecuali takwa , dan lain-lain lagi konsep uluhiyah kepada Allah tanpa mengkhususkan golongan tertentu sahaja. Kalau KAMI TIDAK membuat seruan DAKWAH yang diajar nabi, mustahil ada aktivis KAMI yang berjaya Islamkan ramai non-muslim di seluruh Malaysia ini.


Akhir kalam, fahamilah perbezaan seruan ISLAH KAMI atau seruan DAKWAH KAMI.

Siapakah KAMI? KAMI adalah aktivis ISMA , PENYELAMAT umat Malaysia yang di nantikan. ^_^

Wallahwalam.

No comments:

Post a Comment