Thursday, August 20, 2009

Selamat menyambut Ramadan Ahmad.

Dengan nama Allah yang Rahman dan Rahim aku menulis.

Ya Allah Aku mengadukan kelemahanku pada Mu,Rab yang memiliki segala kesempurnaan,RAb yang pengampun,yang telah Menjadikan seluruh system cakrawala ini berjalan atas kehendaknya , Menghidupkan apa sahaja yang di ingininya,Merezekikan sesiapa sahaja yang dipilihnya dan memudahkan segala urusan hambanya.

Ya Ahmad ,apakah persedian mU menghadapi Ramadan kali ini ?tanyaku sendirian

Soalan itu timbul dalam beberapa hari yang lepas.soalan itu semakin serius timbul saat aku mendengar pengisian murobi pada malam halaqah kelmarin.Soalan itu juga serius saat aku memberi taujih Ramadan kepada junior halaqah ke bawah semalam.

Apa perancangan kebaikan yang ingin aku buat untuk Ramadan kali ini?

Entah ,…seperti tiada perancangan yang istimewa.Baiki bacaan Al-Quran dan kerap kerap lagi tahajud.itulah perancangan yang hanya dibiarkan berlegar di fikiranku.

Ah ,aku mesti menulis perancangan perbaikan Ramadan detail sebelum magrib esok,seperti aku menulis untuk mencapai jualan perniagaan aku dan adiku bulan 8 ini lebih 3 ribu.Aku jadikan wall paper laptoku,Setiap kali buka pasti Nampak.Alhamdulilah hampir tercapai dan rasanya jika mendapat bantuan paklong ku dalam minggu ini,dan target jualan sebelum Raya ini juga melebihi RM 10 ribu.Aku amat yakin akan mencapainya.

Bulan ini begitu sibuk,sibuk dengan banyak kerja-kerja perniagaan yang baru mahu dikenali..Aku mahu mula mengenali dunia perniagaan ini dari bawah.Membuat iklan sendiri.Dari design sehinggalah edar iklan sendiri untuk mempromosikan produk yang aku jual,mencari sahabat-sahabat yang ingin bekerja bersama ,Sudah mula tidur lewat untuk merancang perniagaan dan sudah mula bertegas dan berani dalam banyak hal berkaitan perniagaan ku.

Aku cukup bersemangat untuk berniaga saa ini.

Tapi………. bagaimana dengan Ramadan kali ini?

aku tidak sempat meluangkan masa untuk diriku.ibadah tahajud juga tidak cemerlang seperti minggu sebelumnya.Masa yang berlalu begitu pantas melupakan di manakah aku?

yA ,di mana aku,….sekarang?

sibuk bekerja atau sibuk mem persiapkan diri untuk memperbanyakkan ibadah pada bulan Ramadan yang akan datang menyapai hamba diriku kurang lebih 17 jam 40 minit lagi.

yang pastinya sekarang aku tengah mengadap laptop ku dan menulis..buat lawak la pulak.

Dah Ahmad cukuplah….masa untu tido.

Ok lepas post yang ini ke dalam blog ..aku nak tulis kat kertas apa yang aku nak capai dalam Ramadan ini,tampal kat notis board kat bilikku,solat witir satu rakaat dulu ……dan tido…………

Ah….brodband ada masalah pulak…..

Tengah redail:

Aku dengar dulu la ,faourate nasyedku .mengasikkan……http://www.youtube.com/watch?v=-Mir7hBXm4U&eurl=http://addinlove.blogspot.com/&feature=player_embedded#t=14

Tulisan kali ni nampak macam tak ada objektif,saja nak bagi update blog. tak .....ada objektifnya.cuma,malas pulak nak susun ayat dan formal sangat…tapi tulisan sebelum ni pun bukan formal dan banyak silap juga….DAH CUKUp

No comments:

Post a Comment