Friday, December 8, 2017

Intifadah di Malaysia



Hari ini hari pertama rakyat Palestine lancar intifadah. Ucapan pemimpin Hamas bukan sahaja menghangatkan rakyatnya, malah membakar seluruh dunia Islam.

Ya. Kita juga sudah pasti wajib lancarkan intifadah kita. Betul kita boleh buat intifadah berjemaah atau intifadah bersendirian. 

Contoh intifadah berjemaah adalah dengan hadir himpunan aman, pakat pakat tukar profile picture, share berita dan lain lain kempen yang dibuat secara berkumpulan, baik skala kecil atau besar. Tahniah yang terlibat secara langsung atau tidak. Ya teruskan.

Tapi tahukan anda! yang tak kalah penting malah boleh jadi lebih penting adalah intifadah bersendirian. Apa contohnya?. Contohnya pagi tadi tanpa disuruh sesiapa kita berjaya solat berjemaah di surau, Hari ini berjaya baca 10 ayat alkahfi atau seluruh surah alkahfi (contoh kisah inspirasi akhuna Wangsa Aziz yang berjaya baca di atas bukit) dan lain lain kempen sendirian intifadah kita lawan hawa nafsu kita atau jaga ibadah ibadah yang power (tidak tinggal tahajud dan sehari sejuz dll) seperti seorang mujahidin sejati di medan jihad. 

Hari ini kita mungkin belum mampu intifada di Paletine. Tapi yakinlah dengan niat, persiapan dan kesungguhan intifada dalaman atau fardi yang betul kita mungkin dipilih Allah suatu hari nanti ke bumi barakah tersebut. 

#addinlove

#hari_ini_intifadah_di_Malaysia_esok_intifadah_di_Palestine

#perbaiki_diri

#sebarkan_kebaikan

No comments:

Post a Comment