Sunday, January 3, 2010

Berakhirnya takruf pertama.

maaf posting ini terpaksa di hide atas sebab ....kelemahan diri,kecintaan dan ukhwah.

2 comments:

  1. akhi, apa yang anta dah lakukan pada ana bukanlah satu kesalahan..

    ia adalah atas ijtihad dan keputusan masing-masing.contohnya dalam kes berpindah medan, patutnya seorang isteri harus faham keperluan suami, kalau meletakkan kerjaya nombor satu lebih dari suami, seorang uatu perkara yang harus dimuhasabah balik oleh sorang akhwat.

    bagaimanapun, toleransi antara ikhwah dan akhwat adalah amat penting. mungkin kalau jadi pernikahan itu, anta mungkin blh berada bersama zaujah di tempat mengajar buat setahun dua, kemudian pulang ke medan asal utk berdakwah bersama zaujah.

    tak mengapa akhi, teruskan taaruf bersama akhwat lain, kalau anta rasa ingin mengajukan soalan poligami, elok biarkan team baitudduat yg tanyakan awal2, bukan setelah melalui proses taaruf. jadi, permasalah ini tidak akan berulang. sehinggalah team baitudduat menjumpai akhwat yg sedia poligami, nah, anta teruskan untuk bernikah dengannya. ana yaqin, seorang dalam seribu, memang payah untuk dijumpai. once you find it, grab it or you loss.

    percayalah, wanita2 yang baik adalah utk lelaki yang baik.

    ReplyDelete
  2. "kalau anta rasa ingin mengajukan soalan poligami, elok biarkan team baitudduat yg tanyakan awal2, bukan setelah melalui proses taaruf. jadi, permasalah ini tidak akan berulang."

    masukan yang bermanfaat,jzkl...

    ReplyDelete