Friday, August 3, 2012

Buku pilihan Ramadan 1433H

Assalamualaikum warahmatullah wktu,

1. Saya baru (semalam) beli e-buku yang sangat hebat , ini linknya http://www.takkenalmakatakcinta.com/

2. Komen saya : "Bahkan Aktivis Dakwah harus memiliki buku ini".

3.Saya tidak boleh memberi link download secara percuma (belum lagi) kerana itu melangar copyright, menjejaskan perniagaan penerbit dan boleh dikenakan tindakan undang-undang.
Saya plan untuk bagi fotocopy (percuma dan bukan tujuan perniagaan- macam biasa kita fotocopy buku-buku dakwah yang payah dapat) dengan cara antum sedut guna pendrive bila jumpa saya face-to-face atau re-upload ( 2 cara ini tidak mudah dikesan dibandingkan download link original) jika betul-betul mahu tengok bestnya buku ini, tetapi mungkin tidak akan bagi 3 video yang disertakan sekali sebagai galakan untuk beli juga. Apapun mungkin kena minta izin penerbit juga atau terbaiknya tunggu mereka kata boleh sebarkan secara percuma.
4. kesimpulannya, saya disini ingin promote secara percuma kepada pembaca blog saya. belilah juga dari penjual yang sah. kalian tidak akan rugi jika beli e-buku ini. hanya RM 25.90.

" Saya jamin , buku terbaik bagi orang terbaik (faham dan amalkan apa yang difahami) ".

Beli Ramadan ini juga. Anggaplah ianya satu pelaburan masa depan anda. ^_^

PS:

1. Memang payah dunia copyright sekarang. Teringat ulama-ulama silam yang menulis kitab hebat, tebal dan tidak copyright-pun demi manfaat ummah. walaubagaimanapun saya rasa tidak salah mahu copyright kerana sesuai dengan dunia sekarang yang macam-macam ada terutama yang ambil kesempatan untuk comercial dengan cara yang salah.

2. Copyright dan fotocopy boleh jadi dua perkara yang berbeza. Saya juga rasa pendakwah yang ikhlas tidak akan kisah bukunya di fotocopy percuma (non-comercial) untuk ummah.

3. Antara Beli yang original atau fotocopy (sedut dari kawan) ? Walaupun benda sama, cara kita menilai atau menghargai keduanya tidak sama. Sama seperti benda percuma atau benda beli.

InsyaAllah pahala, manfaat pelaburan dan keberkatan dari yang original adalah lebih.
Wallahwalam,

No comments:

Post a Comment