Monday, March 9, 2009

Jangan lemah mujahid muda

11.37pm 9mac2009

my Dairy

bismilah Ar rahman dan Ar rahim aku menulis posting ini.

Ya Allah,aku mohon ampunan mu atas dosa dan maksiat yang aku buat hari ini,

kenapa aku rasa lemah ketika ini?-kerana.......aku manusia.

Ya Allah...aku telah diberi nikmat tarbiah dan sedikit kefahaman islam

Ya Allah ...janganlah engkau sesatkan aku aku lagi,segeralah insafi diri ini dan mengatur kembali urusan diri ini.

Ya Allah kau telah paham kan aku islam yang mudah,

islam yang hanya berpegang pada kalimah la ilah ha il Allah,Muhammaddan Rasululah,
maka jadikan lah aku penyebar kalimah ini dengan mudah juga kepada saudara-saudaraku.

memang benar kata murobiku,

"kalimah ini memberikan kesan yang amat luar biasa kepada yang mendengarnya .Apatah lagi memahami bahasa arab dengan baik.sebab itu wahai ikhwah jika kita lihat Islam tersebar dengan cepat dengan kalimah ini,Cuba juga antum lihat bagai mana dalam Era muslim digest edisi 9,ada catatan sejarah yang menagatakan islam sudah sampai di indonesia pada tahun ke 9 kenabian,SubahanAllah,begitu cepat"

kalimah yang cukup mudah,Tapi punya kesan yang amat hebat,

sebab itu dalam masalah akidah kita,amatlah mudah

"kita sebenarnya berpegang kepada kalimah ini sahaja.Yang akan menerangkan kepada kita Hanya Allah sahaja yang punya hak disembah."

"adapun sifat-sifat Allah yang dihuraikan oleh ulamak seperti dalam sifat 20 dan penerangan tentang tauhid yang dipecahkan kepada 3,iaitu,rububiyah,uluhiyah dan asma wa sifat yang di ulas oleh ulamak adalah keadah kita untuk memahami kalimah syahadah"

"dan dari penerangan para ulamak yang ber-kait dengan akidah kita harus ambil yang mudah kita paham.Jangan ambil yang memeningkan kepala ,melemahkan minat dan makin tidak jelas kefahaman kita tentang akidah islam"

"ingat ulamak berpakat,tidak BOLEH taklid(ikut membabi buta) dalam bab akidah,ada pun taklid dalam bab lain masih diberi kelonggaran"

Ya Allah betapa untungnya aku sebagai seorang muslim.

jadi ingat mujahid .....kalimah ini akan mengertikan kamu cinta syahid.

janganlah kamu melemah..ingat segera ayat memujuk dari Allah yang ada di kepala mu,surah 3 ayat 139.surah 47 ayat 7,surah 9 ayat 24.dan surah apa lagi ya,?ahhhh lupa la pulak.

ya Allah ampunilah aku.

No comments:

Post a Comment