Monday, March 9, 2009

pahlawan hamas .

my dairy 2009

ya Allah engkau telah muliakan saudara ku di palestine,

sunguh mudah mereka paham islam,

2 hari lepas , aku melepaskan lelah di depan tv ,waktu tu tenghari,rasa nya belum berita 1.30 lagi waktu tu,siaran yang aku tengok waktu tu adalah tv3,

aku melihat bagaiman krew tv3 yang ke gaza menemu bual tentera hamas yang masih muda,
yang aku perasan ada 3 orang yang ditutup muka,

mereka cukup tenang dengan senjata yang di pikul masing-masing,memberikan jawapan penuh yakin dan optimis terhadap kemenangan islam,

Ya .pasti kalian akan menang.

yang aku terkejut kat sini adalah,tentera hamas ni selamba je salam tangan krew tv3 yang pompuan,adakah mereka tidak tahu,atau itu strategi fiqh.?atau memang budaya depa?

kalau aku mungkin akan senyum,minta maaf,...atau tungkup tangan kat dada...bila ada pompuan nak salam....

(kurang ajar betul la krew pompuan tv3 ni-umpatku tak pasal-pasal,)

ah ! sebenarnya bukanlah isu yang besar sangat sampai boleh mem-bantut pahala syahid,cuma ia membuat aku terfikir....

....kemudian aku kagum,tersenyum sendiri,aku berkata sendirian....ya mereka paham islam dengan cara yang cukup mudah....

No comments:

Post a Comment